De maatregelen die de regering heeft genomen om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan hebben gevolgen voor onze economie.
Verwacht je betalingsproblemen omdat je inkomen is gedaald? Neem dan zo snel mogelijk contact op met je geldverstrekker of met je adviseur van Het HypotheekAdviesHuis. Vaak is een betaalpauze mogelijk. Hou er rekening mee dat je deze lasten op een later tijdstip moet inhalen. En heb je meer dan 3 maanden een betalingsachterstand? Dan kun je tegen een BKR-codering aanlopen. Soms is het beter om eerst (samen) te kijken of het mogelijk is om je lasten structureel te verlagen.
Kijk hier wat je kunt doen of waar je moet zijn als je je hypotheeklasten tijdelijk niet kunt betalen.
Geldverstrekker |
Maatregelen |
ASR |
Als klanten problemen verwachten met het betalen van hun hypotheek, dan zoekt a.s.r. in goed overleg naar een passende oplossing. Ons uitgangspunt daarbij is dat je in je woning kunt blijven wonen. Het is belangrijk om snel contact met ons op te nemen. |
ABN Amro |
Drie maanden uitstel van betaling mogelijk (betaalpauze). U kunt dit aanvragen via deze website https://www.abnamro.nl/nl/prive/service-en-contact/corona |
Aegon |
Neem contact op met Aegon via 058-244 68 39 of kijk op |
Allianz |
Tot drie maanden uitstel van betaling mogelijk. Kijk op www.allianz.nl |
Argenta |
Uitstel van betaling mogelijk. Dit wordt individueel bepaald. Neem contacct op met de afdeling Bijzonder Beheer via 088-205 15 15 of stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Meer informatie vind je op www.argenta.nl/corona |
Attens Hypotheken |
Uitstel van betaling of tijdelijk een lagere maandlast betalen. Neem contact op met afdeling Intensief Beheer via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. |
BLG Wonen |
Uitstel van betaling mogelijk op basis van maatwerk. Neem contact op met hulpteamhypotheken via 030-219 7010 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Je kunt ook contact opnemen met je adviseur bij Het HypotheekAdviesHuis die voor je bemiddelt bij BLG. |
Centraal Beheer |
Uitstel van betalingen van april, mei en juni mogelijk of tijdelijk een lager maandbedrag betalen. Kijk voor meer informatie op: https://www.centraalbeheer.nl/service/informatie-corona |
Florius |
Tot drie maanden uitstel van betalingen mogelijk. Je kunt contact opnemen met je adviseur bij Het HypotheekAdviesHuis die voor je bemiddelt bij Florius. Of bel zelf met Florius via 033-752 50 00 |
Hypotrust |
Betalings- en andere problemen worden individueel beoordeeld. Neem contact op met de afdeling Bijzonder Beheer via 010-242 1021 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. |
ING |
Betaalpauze op maat. Neem contact op met je adviseur bij Het HypotheekAdviesHuis om naar de eerste mogelijkheden te kijken. Of vul een formulier in via https://www.ing.nl/particulier/hypotheken/jouw-hypotheek/betalingsachterstand-voorkomen-inlopen/corona/index.html |
IQWoon |
Betalings- en andere problemen worden individueel beoordeeld. Neem contact op via 010-266 3662 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. |
Lloyds |
Tot drie maanden uitstel van betalingen mogelijk. Neem contact op via 020-563 28 68 of stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. |
Munt Hypotheken |
Uitstel van betaling of deelbetalingen zijn mogelijk. Kijk op https://www.munthypotheken.nl/corona/ en vul een formulier in om een betaaluitstel aan te vragen |
Nationale Nederlanden |
Betaalpauze mogelijk. Dit is maatwerk. Neem contact op via 010-513 0095. Voor Delta Lloyd hypotheken via 010-513 1024. |
NIBC Direct |
Tot drie maanden uitstel van betaling mogelijk. Neem contact op via 070-342 9559 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Via https://www.nibcdirect.nl/update-corona/ kun je een formulier invullen om een betaalpauze aan te vragen |
Obvion |
Tot drie maanden uitstel van betalingen mogelijk. Neem contact op met afdeling Bijzonder Beheer via 088-1470 227 |
Rabobank |
Betaalpauze van maximaal 3 maanden mogelijk. Kijk voor meer informatie op https://www.rabobank.nl/particulieren/corona/default.html |
Reaal |
Als je betalingsproblemen verwacht, neem contact op met Reaal via 033-254 6202 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. |
Syntrus Achmea |
Voor consumenten uitstel of verlaging van betaling mogelijk. Met zzp-ers en ondernemers worden passende maatwerkafspraken gemaakt. Neem contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. |
Venn Hypotheken |
Verzoeken tot uitstel worden individueel bekeken. Mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. |
Vista |
Betaalpauze van maximaal 3 maanden mogelijk. Bel naar 010-242 2060 |
Woonfonds |
Uitstel betalingen van april, mei en juni of tijdelijk een lager maandbedrag dat later ingehaald kan worden. Vul een formulier in via https://woonfonds.nl/coronavirus-en-uw-hypotheek |